zaterdag, november 9

Treacle Moon showergel



























De laatste tijd kwam ik veel artikelen tegen op verschillende blogs over het merk Treacle Moon. Het is een Engels merk dat nu ook in Nederland te koop is. De stijl van de verpakking is een beetje geinspireerd op Philosophy en er zijn veel leuke en lekkere geurtjes. Ik was enorm nieuwsgierig dus ik besloot om te kijken of ze de Treacle Moon showergels ook bij mij in de buurt verkochten. En ja hoor, dat was zo. Ik heb gekozen voor de Warm Cinnamon Nights geur, een limited edition voor de kerst.





Toen ik deze gigantische fles in het schap zag staan wist ik eigenlijk al dat ik deze zou kiezen. Het is een gigantische fles met een redelijk felle rode kleur douchegel erin. Op de verpakking staan leuke lolly's (denk ik?) met vrolijke kleuren. Ook staat er in het groot de naam van de geur van de douchegel op en een leuk tekstje erbij.

"She watched the ice flowers on the window pane fade... Her eyes slowely closed in the cinnamon scented bubbles and the soft darkness told stories to the laughing moon..." 

Ik vind het wel wat leuks hebben dat tekstje erop. Het maakt het wat speelser en aantrekkelijker om te kopen. Ook op de achterkant staat een heel leuk tekstje.

 (sorry dat de foto een beetje overbelicht is, anders kreeg ik de tekst er niet scherp genoeg op)

"Always remember that true beauty begins from the heart... Our lovely recipes simply do the best they can for your skin and your smile!" 
Ook staat er op de achterkant nog een leuk verhaaltje over de makers van het product. Ik denk dat de leuke tekstjes al een van de redenen zijn geweest dat ik het product zo graag wilde meenemen. Maar wat me uiteraard helemaal over de streep trok was de heerlijke geur.

De douchegel ruikt heerlijk naar kaneel, surprise, surprise. Toch is het net iets specialer dan alleen kaneel. Het heeft een vleugje van iets erdoorheen wat ik moeilijk kan beschrijven. Aan de ene kant ruikt het kruidig, maar aan de andere kant juist wat zachter. Dit geeft zeker nog veel meer extra's aan deze douchegel. Wat me trouwens ook erg opviel toen ik dit product voor het eerst gebruikte, was dat mijn showerpuff die ik altijd gebruik rood werd! Ik vond het zo een grappig gezicht. De rode kleur blijft immers niet in de puff zitten gelukkig, als je hem afspoelt is ie weer mooi zijn oude kleur.

De douchegel is ook erg fijn in gebruik. Je hebt er heel erg weinig van nodig voor heel je lichaam. De douchegel schuimt heel erg goed. Zelf vind ik dit erg fijn, omdat het me het gevoel geeft dat het werkt en dat ik schoon ben. Toch kan dit voor sommige een nadeel zijn. Er zit namelijk redelijk veel SLS in dit product (zorgt ervoor dat het gaat schuimen, maar is uitdrogend). Ik hecht er persoonlijk op het gebied van douchegels niet veel waarde aan. Maar het kan wel een puntje zijn voor sommige.

Over het algemeen ben ik super tevreden over deze Treacle Moon douchegel. De geur is heerlijk, hij werkt fijn, hij is niet al te duur en in Nederland verkrijgbaar! Wat wil je nog meer. De Treacle Moon showergels kosten €4,95 voor 500 ml en zijn te koop bij verschillende Albert Heijn filialen.
 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten