dinsdag, november 26

DIY Room Decoration 3D fotolijst



























Vandaag heb ik voor jullie een keertje iets anders, namelijk een DIY. Ik zag dit idee op youtube bij Bethany (Macbarbie07) en het leek me super leuk om na te maken. Ook leek het me leuk dit aan jullie te laten zien en in een paar simpele stappen uit te leggen hoe het werkt.



Als aller eerst heb je een aantal dingen nodig namelijk:
- Een 3D fotolijstje (Ribba van Ikea, €5,99)
- Een (scrapbook) vel voor de achtergrond (Pipoos, €1,20)
- Vulling voor erin (Primark, €2,-)
- Foam letters (Flying Tiger, €1,-)
- Fotohoekjes
- Snijmachine of schaar

Als aller eerst haal je de achterkant van de fotolijst eruit en pak je het vel papier. Je meet hoeveel van het papier eraf moet door de achterkant van de fotolijst erop te leggen en hier lijntjes te maken met een potlood (op de achterkant). Snij dit dan af met een snijmachine of knip het af met een schaar.



























Als je dat gedaan hebt is je papier exact even groot als de achterkant van de fotolijst. Zorg ervoor dat het niet te klein is, dan zie je lelijke randjes. Vervolgens neem je een aantal fotohoekjes en hiermee plak je het vel op de achterkant. Je kunt dit ook met lijm doen, maar ik wou de optie mogelijk houden om het vel te verwisselen, dus ik koos ervoor het met fotohoekjes te doen.

Als je het hebt vastgeplakt is het tijd voor de kerstballen of andere vulling erin te doen. Omdat ik kerst echt geweldig vind besloot ik te gaan voor de kerstballen. Ik knipte de gouden ophang touwtjes eraf en vervolgens deed ik ze in de lijst. Toen deed ik de achterkant erop en voilá.

Natuurlijk is het dan nog een beetje saai. Vandaar ook de letters. Je kunt elk woord of woorden die je maar wilt erop plakken. Houd er wel rekening mee dat je genoeg letters moet hebben. Ik heb ervoor gekozen en "Winter Time" op te plakken, dat vond ik wel toepasselijk. Je kunt ze plakken hoe en waar je wilt. Ik heb ze een beetje schuin gedaan.



























En dit is dan het eindresultaat. Een superleuk zelf gemaakt fotolijstje. Je kunt het natuurlijk zo druk of rustig maken als je zelf wilt. Ook kun je het per seizoen aanpassen. Ik vind het er in ieder geval super leuk uitzien en het kost weinig tijd.

Ik hoop dat jullie het een leuke DIY vonden!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten